جناب آقای بهمن كشاورز، حقوقدان می‌گویند: «اتفاقا كر ا و ا ت با استناد تحقیق انجام شده از سوی نیما پیشدادیان ریشه ایرانی و اسلامی دارد و این‌طور نیست كه اصولا تقلیدی از غرب به شمار‌ آید. در مورد ریشه ایرانی بودن كر ا و ات گفته شده كه در اوستا 12 چیز را نیاز مرد جنگی دانسته‌اند كه هشتمین آن كوئرس از ریشه كوئرت بود كه در زبان پهلوی به آن گریوپان می‌گفتند و به روی زره بسته می‌شد. همچنین در نقش رجب فارس نرسیده به نقش رستم، كه بنا بر نظر هرتسفلد مربوط به بابك، پدر اردشیر بابكان می‌شود، كوئرت را بر دور گردن بابك به وضوح می‌توان دید كه به روی زره بسته است. این پارچه پهن را بزرگان و سرداران سپاه به صورت پهن و پیش‌سینه‌ای استفاده می‌كردند و نمونه پهن آن در نقوش طاق‌بستان دیده می‌شود.»
«در خبر آمده است كه ریاست محترم نیروی انتظامی با افرادی كه آرایش غلیظ داشته باشند یا اینكه از كراوات استفاده كنند، برخورد خواهد كرد. اینجانب در مورد غلظت یا رقت آرایش تخصصی ندارم و به همین دلیل در این زمینه اظهارنظر نمی‌كنم اما در مورد كر ا و ات باید بگویم كه صرف‌نظر از اینكه اگر انتصاب قطعاتی از لباس به غرب موجب برخورد شود، آن‌گاه در مورد كت‌شلوار و جلیقه و پیراهن معمولی و كفش بندی و انواع كلاه نیز تاملاتی وجود خواهد داشت؟ نكته این است كه اگر هم در قرن‌های اخیر شرقیان و اهالی شرق این قطعه از لباس را از اهالی غرب اقتباس كرده باشند، در واقع اقتباس نیست بلكه این پوشش ریشه در سرزمین‌های شرق داشته است.»
سخنان استاد فقید، جناب آقای دكتر رضا نوربها : «درباره استفاده مسلمانان از این پوشش گفته شده است كه در جنگ‌های صلیبی سربازان و سرداران صلیبی – بر حسب میزان توانایی مالی خود – صلیب‏های طلا و نقره یا آهن و مس بر گردن می‏آویختند. مسلمانان كه از نظر مالی قادر به استفاده از فلزهای گرانبها نبوده‌اند و در مورد طلا هم منع شرعی داشتند، به منظور اینكه وابستگی ایشان به سپاه اسلام مشخص شود، پارچه‌ای را به صورت حرف میم گره می‌زدند و به گردن می‌آویختند كه حرف نخست مسلم را نشان می‌داد. ظاهرا این ابتكار را كر ا و ات‌ها – كه به شرح پیش‌گفته از دوران باستان و از ایران آن را آموخته بودند- ابتدا به كار بردند و دیگران هم به ایشان تأسی كردند.»